Friday, 30 March 2007

Question time

Hi peeps,

I need your help here....

If a knife is not sharp.... that means it is blunt

If someone talks without minding any one( i.e sharp mouth)... we say such person is blunt

abeg, why is it so?

Have a great weekend y'all.

15 comments:

law_damsel said...

i neva thot of dat but now uve got me thinkin..a few days, a whole lotta research, ill b back

Anonymous said...

wow... i never thot of this oh.... what can i say, english sef na wahala... blunt.. blunt...i must ask from my English Tutor

ijeoma obu iheoma said...

lol.. perplexing.. proof that language has serious holes and is never complete

temmy tayo said...

You don give person work to do now.
I have some I TOO KNOW people around me. Will let you know soon.

BabsBETA said...

This one na serious assignment o!

i guess its just one of the many twists of English language, just like driveing on the walkway on walking on the driveway.

chidi said...

i never really thot about this before. I dnt know.............i guess because the person is just plain stupid i guess........ really i dnt know....

LondonBuki said...

LOL!!! Me I am not going to try to figure that one out o!

Have a beautiful week!

londonnaijachic said...

hmm!Something to investigate and think about.How on earth did u think about that?

Moments said...

I actually never thought of that you know.... now that you mentioned it, i think i'll try pondering on that a little bit.

Meanwhile mademoiselle, episode 2 is out ooo.
Be the first to leave a comment hehehe...

ExcitedJade said...

@law_damsel...please hurry up with ur research i need to know 2.

@anony.... yeah righ..lol

@ijeoma, u think so? funny

@temmy...go girl, consult ur I TOO KNOW PPLE ASAP...

@babs....LOL

@chidi, plain stupid ke? u're funny

@LB.... smart lady, try now, abeg

@LNC..thot about this since college days, and no one seems to know, not even my teachers

@moments...u? av been to ur blog oh...try abeg

its really crazy, cos i looked in the dictionary they are both adjectives( so how do we figure this out)

Ugo Daniels said...

First, i think blunt as used in the second subject (when s/one talks without mincing words) is used idiomatically and doesnt ncessary have the same meaning as when you say a knife is not sharp.

Its all about same word having different meanings.nothing much (i hope)

Favoured Girl said...

English is quite a twisted language. Dig deeper and you'll find even more contradictions...

Jade said...

There is no egg in eggplant nor ham in hamburger; neither apple nor pine in pineapple.

English muffins weren't invented in England or French fries in France.

Sweetmeats are candies while sweetbreads, which aren't sweet, are meat.

We take English for granted. But if we explore its paradoxes, we find that quicksand works slowly, boxing rings are square and a guinea pig is neither from Guinea nor is it a pig.

And why is it that writers write but fingers don't fing, grocers don't groce and hammers don't ham?

If the plural of tooth is teeth, why isn't the plural of booth beeth?

One goose, 2 geese. So one moose, 2 meese? One index, 2 indices? Doesn't it seem crazy that you can make amends but not one amend?

If you have a bunch of odds and ends and get rid of all but one of them, what do you call it? If teachers taught, why didn't preachers praught?

If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat?

Ugo Daniels said...

Jade, you're to much

my hat is loyally doffed. Peace

ExcitedJade said...

@jade...hmmmm, well done sister.. thats so great,

@ugo.... thanks for visiting my blog.